Minggu, 22 Mei 2016

Keduak kali e jejak di Kote kelaheran Bapak

   Assalamualaikum budak ha kali ini aku nak cerite sikit ni. Malah yak cerite ye hahaha tapi tak apelah jadi ginek budak aku kali ini nak bekunjong ke keluarge aku yakni di Jawe yak lah jaoh e tapi tak apelah terlanjor libor dan nak silaturahmi karne lamak dah belasan taon dah tak kesinek ni. Dimane si kali ini si Teguh nak bekunjong? Jadi kali ini aku nak bekunjong di Kediri budak. Kediri mane tu? Yaklah kitak tak tau? Sepok mang kitak ni ape yak gune hape kitak yang bise internet tu tak tau letak Kediri dimane, hape tu kitak buat ape yak? Bukak fasbuk, bukak ig, bukak bm atau ndak line? Emang ade yang ngeline atau nge bm kitak? Bukan e kitak jomblo haha tadak be budak gurau jak aku ni. Canggeh e teguh ye ngomel dah cam emak emak dah ye yang suke nak pambar tu hahaaa. Dah balek ke jalan cerite ye budak haha waktu tu aku pegi dari stasiun lempuyangan letak e di Jogja dengan tujuan Kediri tadek tu. Rupe budak diKediri ni warge e ramah budak e yang name sopan santun bahase alus di junjong tinggi disinek budak e bagoslah ye kan ramah tu identitas negeri kite ye budak. Akher e ketemu gak aku tadek tu same kuage tang sanak tu budak e jadi aku disanak tu bekunjonglah rumah kuage tu nak ngenalkan kalau aku dari Kalimantan anak e bapak aku, rupe banyak yang pangling budak e liat aku dah besak lawar hahaaa(pede e Teguh ye hahaaha). Aku di sanak tak lamak budak e sekitar 3 hari la aku ke sanak. Aku kesanak bekunjong ke Gumul Simpang Lima yakni ikon e orang Kediri kitak tau bangonan e? Keren dak –budaaakk aku jugak pegi ke alun-alun e ke masjid agung e same ke stadion kebanggan warge sinek dan pegi kemane-mane lah aku kesanak ke makam iye gak jiarah ke tempat kuage yang dah meninggal sambelah bace yasin. Ha sekarang pon hari e aku nak balek ni ninggalkan kote kelaheran bapak aku ya udah lah balek lah jadwal e dah Insha Allah lah kalau mang Allah ijinkan ketemu agek same kuage disanak tu kuage yang nerimak aku dengan baek sekali. Makase Pak de budeeeeeeee. Sampaai jumpaaaa

0 komentar:

Posting Komentar

http://www.resepkuekeringku.com/2014/11/resep-donat-empuk-ala-dunkin-donut.html http://www.resepkuekeringku.com/2015/03/resep-kue-cubit-coklat-enak-dan-sederhana.html http://www.resepkuekeringku.com/2014/10/resep-donat-kentang-empuk-lembut-dan-enak.html http://www.resepkuekeringku.com/2014/07/resep-es-krim-goreng-coklat-kriuk-mudah-dan-sederhana-dengan-saus-strawberry.html http://www.resepkuekeringku.com/2014/06/resep-kue-es-krim-goreng-enak-dan-mudah.html http://www.resepkuekeringku.com/2014/09/resep-bolu-karamel-panggang-sarang-semut-lembut.html